Warna Yang Sesuai Dengan Sofa Merah

Assalammualaikum dan selamat pagi

Tajuk dah melambangkan isi kandungan keseluruhan entry kali ini. Sekarang ni saya kebingunagn untuk mengecat warna yang sesuai untuk ruang tamu D'pinang Homestay bagi me'matching'kan dengan warna sofa L shape kami tu.

Setelah mengoogle kebanyakkannya padanan adalah dengan warna-warna soft seperti cream, pink, biru laut, putih, kuning cair, kelabu cair senang kata yang cair-cair belaka. Mungkin sebab warna merah tu dah menyerlah so kena padankan dengan cat yang lembut supaya tak sakit mata memandang kot. Ada logiknya juga. 

Ruang Tamu D'pinang Homestay
Suami ada cadangan untuk mengecat separuh je, separuh lagi biarkan warna asal. Pada pendapat saya pula macam tak kene je kan. Alang-alang nak cat biarlah semua sekali. Tapi kata nya "jimat sikit yang".. ALAMAK, kalau nak jimat memang betul pun. Cat pun dah mahal. Tapi apa kata kita kumpul dulu duit kemudian cat keseluruhan ruang tamu. itu lagi efisyen. Nak buat keje ni jangan kelam-kabut. Banyakkan bersabau. hehehehe

Jom layan gambar dari en.google





Saya sebenarnya amat tertarik dengan cat dinding yang warna kelabu tu tapi frame kat rumah tu dah warna hitam jadi memang tak sesuai lah. Apa-apa pun kene tunggu keputusan en.suami. I follow je. 


Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular