Kenapa D'pinang Homestay Tidak Sediakan Penghawa Dingin?

Assalammualaikum dan selamat pagi.

Ahakkk.... Tajuk ini adalah merupakan satu persoalan yang banyak kali kami bincangkan. Serius cakap, memang banyak kali kami bincang, fikir, bincang. Selalunya ianya akan berakhir dengan keputusan menyerah kalah kepada bil dan penyelenggaraan. 

Kronologinya begini (cewah): Apabila kami memasang penghawa dingin a.k.a ekon maka bil elektrik kami akan naik. Oleh sebab nak cover bil elektrik terpaksalah sewa homestay dinaikkan juga. Itulah yang ingin kami elakkan. Seboleh-bolehnya kami ingin kekalkan kadar sewa RM180/200 PER NIGHT. 

Ala setakat 2, 3 malam berapa sen sangat bil elektrik tu? 
Ada yang kata begitu tapi cuba banyangkan kalau setakat 2, 3 malam kami pun tak heran. Tapi kami pernah terima untuk sewa 2 bulan. Kalau nak ikutkan kadar yang kami tetapkan adalah 3k/month. Jadi kalau dua bulan sepatutnya 6k, betul tak? Sekiranya rumah tersebut ada ekon kami memang akan gunakan harga tetap dan tak boleh nego disebabkan kami perlu menanggung bil air/ elektrik dan penyelenggaraan. TETAPI tanpa ekon dan dengan perbincangan yang baik antara tuan rumah dan penyewa, kami boleh bagi diskaun hampir 1k sebab kami tahu bil-bil yang kami perlu tanggung kurang dari 3 ratus sahaja.

D'pinang Homestay menyediakan kipas high speed di setiap ruang yang kesemuanya 6 buah. 

Kami bukan sahaja menyasarkan kepada mereka yang ingin bercuti-cuti malaysia sahaja tapi target kami juga kepada mereka yang bekerja secara berkala di Melaka. Oleh itu, bagi mereka yang ingin menginap dengan harga homestay yang murah, bolehlah hubungi kami. InsyaAllah murah, bersih dan selesa seperti anda berada di rumah sendiri. 

Di Taman Pinang Impian dimana letaknya D'pinang Homestay terdapat lebih 10 buah rumah homestay. Ada yang tak da ekon, ada yang menawarkan sebijik ekon, ada 2 dan seterusnya. Jadi boleh juga hubungi saya untuk mendapatkan rumah-rumah homestay yang lain disekitar rumah kami kerana kami ada group wasap owner homestay yang membolehkan kami berinteraksi antara satu sama lain. 

Sebenarnya terdetik juga nak letak sebiji ekon di ruang tamu D'pinang Homestay tanpa menaikkan kadar harga tetapi masih lagi diperingkat kajian. InsyaAllah suatu hari nanti. 

Penceritaan di atas adalah pendapat peribadi penulis sahaja dan dilarang/diharamkan copy paste artikal ini. 

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular