D'pinang homestay, sewa di hari biasa kini dapat sambutan

Sebenarnyakan, saya tak tahu nak tulis tajuk apa untuk entry ni tau, tak pe la, layan kan aje ler yek.

Alhamdulillah kami dah mula dapat penyewa homestay pada hari biasa(weekday). Susah nak dapat tau sebab biasanya hari minggu atau hari cuti tapi ni pada hari bekerja, tuan rumah layan kan aja. Alhamdulillah rezeki tu.



Mereka dari Negeri Sembilan sebanyak 4 buah kereta. Waaa.. ramai kan. Mereka masuk pada hari Isnin 20 April 2015 dan ini adalah pertama kali penyewa check in pukul 11.30 malam. Tak ke dasyat tu, nak dijadikan cerita siapa nak g hantar kunci tu, dengan cadar masih guna cadar basahan, dengan buaian baby dan waker masih dalam bilik no. 3, pening gak. Nasib la hujung minggu dah menyapu dan kemas rumah. Anak-anak dah tidur, en.suami kerja. Akhirnya, ting!!! Dapat satu idea, call adik, memang rezeki, adik tak kerja. Jadi dari Bukit Beruang adik balik rumah di Pulau Gadong ambik kunci dan terus ke d'pinang homestay iaitu di Taman Pinang Impian.

mereka guna dapur, minyak tinggal sikit tu malas nak bawa balik ye.

Saya minta tolong adik untuk masukkan buaian dan barang -barang lain dalam stor dan tunggu penyewa sampai. Mula-mula kata pukul 10.00malam sampai  tapi akhirnya mereka sampai pukul11.30 malam, tak kisah la asalkan mereka selamat sampai. Dengan berat hati saya pesan kat en.suami cakap kat penyewa tu cadar kami tak sempat tukar dan kalau nak tukar cadar bersih ada dalam bakul, selimut pun ambil dalam bakul

sedang mengemas


Apa yang dimaksudkan dengan cadar basahan? Cewah.. Cadar basahan tu bersih juga cuma cadar lama, nipis, bila takda penyewa saya akan pakaikan tilam dan bantal dengan cadar basahan, bila kata ada penyewa (biasa check in pukul 2.00 p.m) pagi2 saya akan kemas rumah dan tukar cadar lain, yang cantik sikit la. Baru ada berseri dan semangat orang nak tidur kan. Hihihi. Mereka masuk pukul 11.30 malam dan check out pukul 10 malam (21 April 2015). Punya baik tuan rumah ni kan. Bagi check out memalam buta. Hihihi. Tak kisah la, asalkan mereka selesa. Lagipun takda orang booking lagi rumah.

Oleh itu, kalau ada sesiapa yang berminat untuk menyewa di d'pinang homestay yang berpengkalan di Klebang, Melaka. Boleh hubungi kami segera. Untuk booking rm50 (akan dikembalikan) , Walk in (terjah) tidak perlu duit booking.

FAIRUZ 012-7454751
HANIE 019-6609951


Ulasan

Catatan Popular