Grill rumah Pinang Impian

Pembinaan grill rumah saya dalam 50% siap. Yang dah siap tu pun yang tiada design, cuma kotak-kotak biasa, yang ada design/bentuk belum siap lagi. Saya telah terbekenan dan memilih design grill rumah yang berbentuk 'S' ini. Seperti 'S' di pintu slidding ini(gambar dibawah). Cantik kan, rupa seperti pasu pun ada. 


Al-kisah semasa pembikinan grill ini, ada sedikit masalah dimana tingkap di bilik utama terlalu besar, dan sekiranya buat satu frame memang tak boleh masuk melalui pintu rumah. Oleh sebab itu, tukang buat grill telah buat dua frame dah hasilnya gambar dibawah ini. MasyaAllah seperti ular kene palu, banyak nya 'S'. Saya memang tak bekenan langsung, rejek!!!! Tapi memang saya dan abg grill tu pening nak buat macam mana, bincang punya bincang disertai juga dengan En. Suami akhirnya abg grill setuju dengan cara saya. 


Gambar dibawah ini pula tingkap di ruang tamu, alhamdulillah senonoh sikit kan, nampak lah bentuk 'S'. Grill untuk pintu pun tak ada masalah. ok jer. 


Ikutkan perjanjian sebulan setelah serah duit deposit grill akan siap dipasang (harini), tapi sekarang hanya 50% siap. Tak kisah lah asalkan grill saya siap cantik dan berkualiti sebab rumah ni pun bukan nak duduk. Tapi apapun masih kene pantau untuk mengelakkan sebarang kelewatan yang keterlaluan.

Nantikan entry saya seterusnya mengenai grill rumah saya ini ye, saya bayangkan ianya sangat cantik, cewah... sekian, wasalam.

Ulasan

Catatan Popular